MENÜ
Isten hozott a Magyarvándor-warcraft honlapon!

Böngészgesétek élvezetel

Nos, ez nem saját, de összesedtem ki mit csinál :D



Hát talán, kezdjük azzal ami nem ment :

Grobbulus: elvileg óriás.
Képességei:
- méregtócsa: durván 15 másodpercenként maga alá fingik egy méregtócsát ami 2000 DPSsel sebez és egyre terjed, kb 1 percig, majd elenyészik.
- slime spray: 6-7K sebzés frontálisan a boss előtt mindenkire. Ha ez nem volna elég ok arra, hogy senki ne álljon elé és ne legyen a raid felé fordítva, akkor még az is idetartozik, hogy akit a spray megüt abból egy fallout slime nevű add spawnol.
- mutating injection (disease): random emberre lövi 20 secenként, később egyre gyakrabban. Az áldozat 10 másodperc múlva VAGY ha leszedik a diseaset, 8Kt sebezve "felrobban" és hagy maga alatt egy ugyanolyan táguló 2K dps méregtócsát, amit a boss is hagy maga alatt.
- berserk: 6 perc után a boss 1000%-kal durvábbakat üt és kivégzi a raidet.
Taktika:
Ranged és healerek középtájt állnak. A maintank a terem falai mentén körbe-körbe járkál a bossal folyamatosan. Amikor méregtócsát köp a boss, akkor kell vele hátrálni egy kb 10 méternyit, hogy némi tágulás után is legyen elég sok hely a 2 legfrissebb tócsa közt.
Aki mutating injectiont kap, az azonnal kifut a boss MÖGÉ egy szabad helyre két méregtócsa közé és ott rakja le a saját tócsáját. Heal kell majd rá, a tócsa lerakása után azonnal vissza kell futni a raidbe. Ne a boss ELÉ rakjuk a tócsát mert akkor jól kibaszunk a tankkal meg a meleevel, akiknek ezen át kell majd haladni vagy ki kell kerülni ugye.
Az injection disease, NEM SZABAD leszedni, mert akkor azonnal kisül, sanszos hogy még a célpont nem hagyta el a raidet és jól megszopatjuk ezzel egymást.
A slime sprayből spawnoló fallout slime-okat az offtank felveszi és a dps azonnal átvált rá. A slime is aoeban mérget sebez, ezért a melee dps végig a bosson van, csak a ranged kezeli a slimeokat. Az offtank szintén körben megy a maintank után, csak 1 kicsivel bentebb a terem közepe felé - úgy, hogy a boss méregtócsáiban már ne álljon, de az addok tócsáit se kapja meg a ranged/heal szekció. Ha ő kapna injectiont akkor ugyanúgy próbáljon meg a terem legszélén pukkanni és aztán visszamenni a "belső sávra".








Gluth

Gluth: démonkutya.

- tauntolható.
- nem üt durván, 3500 körül.
- mortal wound: egy nagyobb instant ütés, ami feltesz egy debuffot: -10% healing taken, stackelődik 10-ig. 15 másodperc időtartam.
- enrage: 8 másodpercig 25%kal gyorsabban és nagyobbakat üt. Tranq shot vagy anesthetic poison leszedi.
- decimate: mindenki a maxhpja 5%ára esik vissza. Az esetlegesen bent levő zombik is. Kb 90 másodpercenként használja.
- devour zombie: egy közeli zombira rámozdul, megeszi és 5%-ot gyógyul.
- berserk: a negyedik decimate után szétszedi a raidet. Ez tehát durván 6 percet ad a kivégzésére.
Durván 10 másodpercenként spawnol 1 zombi chow nevű mob a szobába bejutásra használt cső alatt. Ezeknek a zombiknak 500K hpjuk van. A decimate rájuk is hat, ekkor 25K hpra esnek le. Stackelő debuffot raknak ami növeli a bekapott sebződést, ezért nem tankolhatók túl hatékonyan, kiteolni kell őket.
Taktika:
Maintank felveszi a bosst és elhúzza a csőtől átellenes oldali falhoz. A mortal wound miatt a tankok egymásról letauntolják durván 15 másodpercenként a bosst - követendő taktika, hogy az a tank akiről levették a bosst akkor veszi vissza, ha róla lejárt a mortal wound (15 sec). Ez némi kommunikációt igényel. így 10-20% heal csökkenés mellett lehet végig tankolni a bosst.
Az enrageket tranq shottal hunter, vagy anestheticcel rugó kezeli.
Decimate után az aktuális tankot igen gyorsan healelni kell, mielőtt a boss megeszi.

A trükk a zombie chow addok kezelésében van: ezeket távol kell tartani a bosstól (különben felhealelik és az nemjó) és decimate alatt amikor lesebződtek, leölni őket. Főleg 10 fősben, ahol nincs mindenféle kaszt és spec, gondot okozhat a nagy mennyiségű zombi egyidejű kiteolása.
Mindenféle aoe lassítás és root szóba jöhet, akár az is hogy akármilyen pala conseccel aggrót tart a zombikon, közben hunter által rakott lassítócsapdán áthúzza őket.







Thaddius



Thaddius: hústitánnak mondja a wowwiki.
Képességei:
- Van előtte 2 add, Feugen és Stalagg.
Feugen folyton 60 yardon belül aoezik mindenkit, de amúgy lájtosan üt.
Stalagg eleve durvábban üt de néha enragel és akkor még durvábban.
Ennek a két addnak egyszerre kell meghalnia és nem szabad őket elmozdítani a platformjukról mert akkor kinyírja az egész raidet egy nagy áramütés.
Durván 30 másodpercenként megcserélődik a két addon levő tank, egyszerűen maguktól átrepülnek a másik addhoz. Automatikusan megkapják az előző tank aggróját az új addjukon (illetve áthozzák a saját aggrójukat az előző addról, fene tudja, majdnem mindegy is). A healerek figyeljenek, hogy kit kell healelni :)
- Ha a két add egyszerre meghalt, Thaddius lassan életre kel. Le kell hozzá ugrani az addok platformjáról, ez egy kis ügyességi feladat.
- 15 másodpercenként 3 random emberre lightninget lő, durván 4K sebzés.
- Polarity shift: 30 másodpercenként random töltéssel ruházza fel a raid tagjait: mindenki pozitív vagy negatív lesz. Azonos töltésű emberek ha egymáshoz közel állnak, erősítik egymás sebzését. Ellentétes töltésűek 3500 DPSt tolnak egymásba.
- Ball lightning: ha senki nincs melee rangeben 20Ks lightningeket kezd dobálni az aggróelsőre. Ez nem fordulhat elő amíg él a tank.
- Berserk: 6 perc csata után rövidre zárja a témát.
Taktika:
Healerek és DPS elosztása a két addon, addok együttes megölése. Addokat ott tankoljuk ahol eleve állnak.
A DPSt úgy kell elosztani, hogy Feugenen ne legyen melee és kb azonos DPS jusson mindkettőre, az utolsó százalékokon össze kell hangolni a leölésüket. Mivel 5 DPS volt a csapatban, a 2 legjobb DPSt raktam az egyik addra és a 3 másikat a másikra. Mindemellett a jobbik singletarget healert raktam Stalagg healre és a másik 2 healert Feugenre (aoe miatt).
Így azért a 3 DPSes oldal jobban fogyott, néha kellett ott egy DPS STOP, de ez könnyen összehangolható addon nélkül is, a tankok cserélődésekor könnyen látni lehet, hogy van-e eltérés és mennyi, de menet közben is nyugodtan le lehet kommunikálni vagy ki lehet pillantani oldalra. Az addok kontrollált leölése nem okozhat gondot.
Ezután jól kivitelezett ugrás Thaddius platformjára. Pontosan kell ugrani mert bele lehet esni a szmötyibe, ami nemjó.
A negatív töltés az ajtóból nézve BAL oldalára menjen Thaddiusnak, a pozitív a jobb oldalára. A töltésváltozásokat AZONNAL le kell reagálni. Amikor valaki átmozog a túloldalra, a saját nézőpontja szerinti JOBB oldalon közlekedjen. A tanknak is át kell állnia a megfelelő oldalra mindig.
A teljes azonos töltésű oldal a tankra álljon amennyire lehet, hogy mindenki mindenkinek adja a töltetek által az extra kakaót












Maexxna: csúnya nagy pók, aki áll a hálóján és örül magának. Ezt az örömöt el fogjuk rontani neki.
Képességei:
- Köp mérget, ne álljatok az arcába.
- Web wrap: 40 másodpercenként egy random targetet (tankot nem) feldob a falra egy hálóba gubózva. A háló folyton sebez.
- Web spray: szintén 40 másodpercenként, de eltérő időben mint a wrap, lestunnolja az egész raidet (mindenki be lesz hálózva). 6 másodperces a stun.
- Necrotic Poison: -90% gyógyulás a célpontra, aki a tank, tehát azonnal le kell szedni.
- Kispók idézés: szintén 40 másodpercenként csinálja, pontosan a boss hasa alatt jelenik meg 8 kis pók. Tankra 80-90et ütnek, szóval nem túl durvák akkor se ha nincs rajtuk rendes tank.
- Frenzy: 30% HPnál betorzul a pók és elkezd dupla akkorákat ütni 50%-kal gyorsabban.
Taktika:
A web wrap áldozatairól a hálót le kell DPSelni, hogy az emberke kiszabaduljon. A háló folyton sebez, rá kellhet healelni az áldozatra. Az áldozatokat a falra teszi fel, elvileg mindenki hátra fog repülni onnan ahol áll, mi úgy tapasztaltuk hogy a bal oldali falrészre, ahol a "padlóig" lógnak a hálók, oda repíti a népet, ezért ott tankoltuk, a faltól elfordítva, hogy a raidre ne köpjön.
A kispókokat sokféleképpen lehet kezelni: frost nova + aoe, vagy offtank + aoe, az offtank lehet furyban healelő pala is, csak minden healer 1 pontban álljon, hogy ne szóródjanak az addok véletlen se :) Mi végülis ezt csináltuk.
Az egyetlen képesség ami komoly problémát okoz, az a web spray (6 sec stun mindenkire). Ekkor a tanknak túl kell élnie ezt az időt magában, közben nem tud semmi képességet használni ő sem. Frenzy előtt simán túlélhető volt számomra (24K armor, 32K hp raidbuffed) mindennemű hot nélkül is. (2 holy pala és 1 resto shammy volt a setup, nagyon nem ideális)
Gond azzal van, hogy frenzy alatt viszont nem igazán lehet túlélni. Ezért a következő módokon lehet kezelni a frenzy alatt websprayt:
- előszöris 33-35%-nál teljes DPS STOP. Megvárni így a következő spray fázist, majd rögtön utána mehet a hero/bloodlust és trinketek meg DPS cooldownok egyszerre, le kell nyúkolni a picsába. Ha nem sikerülne 0-ra vinni 40 sec alatt, akkor túl kell élni 1 vagy 2 spray fázist frenzy alatt. Ha ennél több spray jön össze frenzy után akkor a DPSt seggbe kell rúgdosni, vagy nem zöld gearben kell jönni.
A frenzy alatti spray túlélési módjai:
- a tank sield wallt nyom amikor a web spray timeren 1-2 sec van hátra.
- offtank taunttal leveszi a web spray előtti pillanatban és dicsőn meghal.
A web spray előtt minden hot és pw:s legyen a tankon, ha van ilyen a raidben.
Némi gearelődés után 0 vagy 1 frenzys webspray-el meg lehet majd úszni és totál triviális lesz, most még oda kell figyelni.
Pala vagy warrior offtank esetén szerintem simán halára tankolhatók a kispókok és a DPSnek így nem kell vele foglalkozni.






Patchwerk:

Ehhez a bosshoz különösebb taktika.Csak anyi a lényeg, hogy a folyosón kell megfogni.
Közepes dps elég rá.:D

Grobbulus:

Ez húzós boss.
A próbakörben nem tudtuk megölni,de tanulmányoztuk.
Észrevételek:
Úgy 80%-nál előidéz a földre ilyen zöld köröket, azokba ne álljunk bele mert sebez.
60%-nál megidéz ilyen trutyikat 75k hpval és 9-12k-s sebzéssel.
Közbe mérgez a kezén lévő inyekcióval területi sebzést ad.

AnubRekhan:

Nagy dps kell hozzá.Lehetőleg háttal legyen a raidnek.
Atom heal kell hozzá.Két darab tank fontos!!!!
A.tank:Warrior vagy pala ö fogja a bosst.
b.tank:druid vagy pala a druid swipe pal a pala meg concentrationnal tudja fogni a kis skarabeusokat meg az elitet.
A boss kb 30%-nál megidéz kis skarabeusokat ezt a b.tank fogja össze.A skarabeusoknak 12k hpjuk van nem ütnek nagyot, de tömegbe veszélyesek.
Ezután megidéz egy 150k-s elitet amit szintén a b.tank fog az ujabb skarabeusokkal együtt.
közbe a boss alatt tüskék jönnek fel a földböl ami feldob és a leesés 4,9k-s sebzést ad.

Grand Widow Faerlina:

Különösebb taktika nem kell hozzá.
Anyit kell tudni,hogy folyamatosan Rain of Fire spellt tolja ami területi sebzést ad(nem nagy).
Mérgezi a körülötte álló embereket.És bizonyos %-nál Random aggrozik az biztos hogy 50% alatt.
viszont 30% körül megnőt és a damagéja is megnött.

Maexxna:

FONTOS: Mielött a tank nekimegy a bossnak minenki a bejáraton belül legyen mert bepókhálózza az ajtót és kintragadunk!!!
A boss nagyokat sebez atom heal kell hozzá folyamatosan idéz kis addokat amik a healerekre mennek.Közbe 15 sec enként bepókhálóz kb 3-4 embert a többinek meg lekell ütnie.
A pokhátónka 5k hpja van sebezni nem sebez csak nem tudsz mozogni.

Instructor Razuvious:

Röhögve kinyirtuk semmit nem csinál csak üt és nem is nagyokat:DD

Gothik the Harvester:

Hát igen ez egy unalmas boss!!!
Először bekell inditani az eventet ugy hogy odamész közel hozzá és meglövöd.
Akkor elkezd dumálni és hivja az addokat.Az addok nem ütnek nagyon.A legnagyobb addnak 50khpja van.
Amikor elfogytak az addok, akkor jön a boss.Erröl majd később:D
Elöbb nézzük a termet.A trükk az hogy a terem két részre van osztva és két tank kell egyik az egyikfelén a másik a másikfelén.
Az egész csapatnak két részre kel osztódnia.
Amikor lejön a boss a terem bal oldalára.Azt az a.tank megfogja és és az ott lévő dps ek ölik különösebb spellt nem castol és nem is lö nagyokat de teleprotál.
kb 20% on ként teleportál a terem bal oldalábol a jobb oldlába és vissza.Nagyábol a lényeg enyi:D

Four Horsemen Chest:

Ez egy nagyon nehéz boss és a taktikát csak félig tudom leirni mert a felét nem értettem amit mondtak :DDDD
Amikor a tank nekifut a 4 bossnak akor 4 fele vállnak 2 ranged boss és 2 meele boss.
A kb 10%-nál felpakol valami dotot ami sebez (nemtudom menyit).Ujabb 10%-nál a másik tesz fel egy dotot ami 2x akkorát sebez mint az előző.És igy megy tovább egészen a 4.dot ig amikor már 21kt sebez.
Valami olyasmit mondtak hogy ezt ugy lehet kivédeni hogy cserélgetjük a bossokat de mondom semmit nemértettem belőle :DD








Noth the Plaguebringer:

Különösebb taktika nemkell hozzá mert elég könnyű boss.

A boss az elején 2 csontváz addot idéz meg 135k hpval.Az ütésük nem vészes 2.5-3k.

20%-onként  blinkel vagyis felteleportál egy párkányra és addokat idéz kb 6-7 add.

Az addok ugyan olyanok mind az a 2 amit az elején idéz meg.

Ezeket folyamatosan idézi míg le nem jön.Taktika anyi hogy megkell fogni az addokat.
Loatheb

Elég nehéz boss.Kb 7 percünk van a leverésére mert enragel.

Megfigyelések: Lehoz spórákat amik megölésével 5 embernek plusz sezést ad igy növelve a dps-t.

A boss elég nagyokat üt.Háttal legyen a raidnek és atom dps!!!

Az Eredeti taktika:

Loatheb: ez ilyen izé. Nagy fungal monster, azt írják. A neve a Healbot szó anagrammája, állítólag direkt.
Képességei:
- Necrotic aura: 20 másodpercenként kasztolja, 17 másodpercre minden heallel szemben immunissá teszi a raidet. HAHA, nem dispelelhető.
- Deathbloom: 30 másodpercenként az egész raidre tesz egy kis dotot, ami kb egy fordított lifebloom. Nem dispelelhető. Teljes sebzése 2400.
- Inevitable doom: 30 másodpercenként 4K shadow sebzés az egész raidre. 5 perccel pull után 15 secenként kezdi használni, ez egy soft enrage.
- Fungal creep: +50% crit esély, -100% okozott threat 90 másodpercig. Ezt a debuffot a játékosok a 30 másodpercenként idézett spórák megölésével kapják meg. A spóra halála környékén levő embereken érvényesül a debuff. Max 5 ember, 10 yardon belül.
Taktika:
Minél hamarabb minden DPS vegye fel a spore buffot és ha lejár, vegye fel újra. Ez 10fősben nem igényel nagy szervezést szerintem. Healelni végig lehet, csak a necrotic aura hatása alatt befejezett healekre a célpont immunis lesz. Így pl 2 másodperccel a necrotic lejárása előtt elkezdesz egy 2.5ös healt akkor az pont be fog érni az aura megszűnése után és befér még egy 2.5ös heal. Hotokat használni nincs értelme, nagy lassú healekkel vagy aoe healekkel érdemes operálni. A tankra elég másfél-két healer. Az egész a heal szervezéséről szól, illetve a magas DPSről. Mivel itt az aoe sebzés shadow alapú, elvileg shadow elnyelő potikat lehet használni, classic Naxxban kellett is, most szerencsére már nem.






Horseman

Tessék itt a four horseman bos taktikja.Olvassátok el!



The Four Horseman: na ez egy igazán eredeti és legendás boss! 4 lovas bossal nézünk szembe egy szögletes szobában. A lovasok fent állnak egy emelvényen. Mindnek más képessége van és pullkor előre megadott sarokba futnak be, onnantól tankolandók. Kettőt hagyományos tankkal, kettőt bármivel lehet tankolni.

Nem bonyolult csata egyébként, de a wowwikit vagy egyéb forrást nézve nehéz befogadni a sok infót, szerintem túl is van magyarázva, senkit nem érdekelnek a markok meg a kasztolt abilityk részletei és ütemezése.

Egyszerűsített kis taktikámban először egy gyors áttekintés, hogy kik ezek a lókedvelők, mit akarnak és hogyan:
Lady Blameaux:
- pullkor a bal felső sarokba fut (ajtóból nézve)
- shadow boltokat kasztol a legközelebbi játékosra. Reflectelhető.
- void zoneokat idéz maga körül, ezekből ki kell állni gyorsan
Sir Zeliek:
- pullkor a jobb felső sarokba fut (ajtóból nézve)
- holy boltot és wrathot kasztol a legközelebbi játékosra. Reflectelhető.
Thane KorThazz:
- pullkor a bal alsó sarokba fut (ajtóból nézve)
- ~15K összsebzésű meteor. Saját magára lövi, a körülötte állókon eloszlik a sebzés.
- fizikailag ütöget, rendes tankkal tankolandó.
Baron Rivendare:
- pullkor a jobb alsó sarokba fut (ajtóból nézve)
- shadow dotot tesz a tankra és van egy kis shadow aurája is, mint azt Stratholmeban láttuk tőle.
- fizikailag ütöget, rendes tankkal tankolandó.

MINDEGYIK bossnak van egy egy úgynevezett MARK képessége, ami egy stackelődő debuff. 20 másodpercig tart és amíg a boss közelében vagy (45 yard!), folyamatosan megújul és időnként stackel: minden stack felrakásakor egyre nagyobbat sebez. Minden bossnak megvan a saját markja és a mark csak akkor sebez amikor (45 yardon belül) újabb stack kerül fel. A mark sebzése az első 3-4 stacken még nem vészes, de 5től kezdve már 5 számjegyűt sebez, ekkor már nem akarunk a közelében lenni. Ha azt akarjuk, hogy a mark ne sebezzen tovább, huzamosabb ideig 45 yardnál messzebb kell lenni, mint a markhoz tartozó boss. (Rivendare => Mark of Rivenare és így tovább)
Elég egyszerűen kilogikázható, hogy a markok miatt senki semelyik boss közelében nem tölthet el huzamosabb időt, mert nem lehet majd kihealelni.
A taktika tehát ennek mentén készül. Ami nálunk bevált az a következő volt:

1) mivel a boss aggro range nem nagy, nyugodtan előre beállhat mindenki oda, ahol dolga van a csata elején. Tank1 elmegy bal alsó sarokba, Tank2 + 1 healer jobb alsóra. Egy ranged DPS (lehetőleg a legalacsonyabb DPS, vagy a legértelmesebbik - ami ugye ritkán ugyanaz, na mindegy :D) és egy healer elmegy hátra. Mindenki más Tank1-gyel tart.
Tank1: Korthazzt fogja tankolni és ez lesz az első amit a DPS is gyepál.
Tank2: Rivendaret fogja tankolni.
A terem hátulsó részében a ranged DPS és a healer tankolja a két kaszter addot, Zelieket és a Ladyt. Egyszerűen az egyikük a Ladyhez, a másikuk Zeliekhez áll közel, healelik egymást/magukat és kiállnak a void zónákból amíg az első két add a kapunál meghal. 3 vagy 4 marknál helyet cserélnek, ezzel az aggró is átadódik. Ezt ők kommunikálják le szépen egymással folyamatosan. Ők külön egységet alkotnak, a többieknek nem kell foglalkozni azzal hogy ők mit tesznek.
2) Tank1 és csoportja mindig együtt mozog a meteor sebzéselosztása miatt. 3 marknál Tank1 és Tank2 (illetve csapataik) találkoznak a kapu előtt és áttauntolják egymás lovasát, majd visszamennek a saját sarkukba a csapatukkal együtt. Azaz Tank1 és Tank2 mobot cserél (hogy másik mark stackelődjön és az előzőleg felgyűlt mark leessen, ne sebezzen többet), a csapat marad a tankokkal és a tankok is ugyanabba a sarokba húzódnak vissza ahova eredetileg álltak. Igen, ekkor a DPS az első csere után Korthazz helyett Rivendaret fogja ütni. Nem baj az. Következő 3-4 marknál ismét visszacsere és ismét Korthazzra megy a DPS. Ha már 20-30% körül van a DPSelt add, érdemes kivárni akár az 5 markot is, még nem fog belehalni senki.
Ha Korthazz meghalt, a tankja átveszi Rivendaret és a felszabaduló tank elmegy hátra tankolni Zelieket vagy Ladyt, esetleg megáll az emelvény közepén és kimegy kávét főzni, nem annyira lényeges :) A DPS ledarálja Rivendaret. Ha esetleg nem sikerülne 5 markig ledarálni, akkor szólni kell a kávét főző tanknak, hogy mégis jöjjön már kicsit vissza és vegye át, amíg a DPS kimegy a terem közepére megvárni hogy leessen róla a Rivendare mark. (És utána már mindeképp le fog menni Rivendare)
3) Ha a két melee add meghalt, maradt 2 kaszter add hátul. Itt a mobok nem mozgathatók így csak az emberek cserélődnek rajtuk, egyszerűen annyit kell csinálni hogy valamelyikre rámegy az összes DPS, aztán ha van 3 mark mindenkin akkor átmegy az egész a másik mobra. Persze egyvalaki mindig maradjon aki testközelségével tankolja az addokat. Ha nincs senki se közel, akkor az egész termet szétblasztolják ezek a marhák, figyelni kell.

Elvileg van valami enrage timer is, 100 mark után. Nem tudom hogy 100 összesen feltett mark, vagy hogy van, de nem fogjuk elérni remélhetőleg.
Lehet variálni is, lehet mást ölni, lehet egyszerre több bosst ölni, halál mindegy, nekünk ez vált be és ez talán a legegyszerűbb amit leírtam.

Röviden tömören: ha 3nál több mark van rajtad és annak a bossnak a közelében állsz akinek a markja rajtad van, akkor rossz helyen állsz, menj át a másikhoz, vagy hozass a tankokkal másik bosst. Az egész egy 4 szereplős tank&spank, ami a markokkal meg van bolondítva, hogy ne lehessen sokáig egy szereplő közelében se senki. Ez a logikája.

Nagyon egyszerű az egész, akármennyire is összetettnek tűnik. Első pull előtt fingunk nem volt mit fogunk csinálni, de majdnem lement második pullra, harmadikra meg hibátlan volt...

Oszt akkor ha minden meghalt, kinyitjuk a megjelenő ládát, ami olyan mint a sakknál, hogy félóra mire mindenki kilootolja a köcsög badget :D A ládából szerzett lootokat shardoljuk, majd a megjelenő teleporton át megnézhető ahogy újra összeáll Sapphiron. Innen pedig hazamegyünk mert nincs elég FR és nem tudjuk kihealelni :







Loatheb:
ez ilyen izé. Nagy fungal monster, azt írják. A neve a Healbot szó anagrammája, állítólag direkt.
Képességei:
- Necrotic aura: 20 másodpercenként kasztolja, 17 másodpercre minden heallel szemben immunissá teszi a raidet. HAHA, nem dispelelhető.
- Deathbloom: 30 másodpercenként az egész raidre tesz egy kis dotot, ami kb egy fordított lifebloom. Nem dispelelhető. Teljes sebzése 2400.
- Inevitable doom: 30 másodpercenként 4K shadow sebzés az egész raidre. 5 perccel pull után 15 secenként kezdi használni, ez egy soft enrage.
- Fungal creep: +50% crit esély, -100% okozott threat 90 másodpercig. Ezt a debuffot a játékosok a 30 másodpercenként idézett spórák megölésével kapják meg. A spóra halála környékén levő embereken érvényesül a debuff. Max 5 ember, 10 yardon belül.
Taktika:
Minél hamarabb minden DPS vegye fel a spore buffot és ha lejár, vegye fel újra. Ez 10fősben nem igényel nagy szervezést szerintem. Healelni végig lehet, csak a necrotic aura hatása alatt befejezett healekre a célpont immunis lesz. Így pl 2 másodperccel a necrotic lejárása előtt elkezdesz egy 2.5ös healt akkor az pont be fog érni az aura megszűnése után és befér még egy 2.5ös heal. Hotokat használni nincs értelme, nagy lassú healekkel vagy aoe healekkel érdemes operálni. A tankra elég másfél-két healer. Az egész a heal szervezéséről szól, illetve a magas DPSről. Mivel itt az aoe sebzés shadow alapú, elvileg shadow elnyelő potikat lehet használni, classic Naxxban kellett is, most szerencsére már nem.

Ezt ma este fogjuk megnézni, a taktikát kiegészítem/pontosítom majd. ha a szerver lagg nem szól közbe leis megy ;)






Instruktor és harvester horseman elötti két boss

A horseman elött áll még 2 boss itt a taktika rájuk.





Instructor Razuvious trash: csomó lovas meg death knight. Összehúz-aoe módszer nekünk bevált. Jó nagy aggrorangeük van, vigyázni kell vele.
Instructor Razuvious: fegyvermester, 2 tanítványával. Csak mi tudunk újat mutatni nekik!
Képességei:
- 30K ütések a tankra :)
- Disrupting shout: ~15 másodpercenként az egész raidbe sebez 4-5K körül.
- Jagged Knife: ~10 másodpercenként egy random emberre tolja, 5k sebzés és 10K bleed effect 5 sec alatt. LOSolható és elvileg van valami 5 yard minimum hatótávja egyébként...
- Unbalancing strike: -100 defense skill 6 másodpercre + durván 100K sebzés :)
- Van 2 understudy típusjelzésű addja, akik 3-4Kkat ütnek és kb ennyi. Ja igen, a lényeg: ezeket a terem bejáratánál elhelyezett obedience crystal-ok segítségével irányítani lehet...
Taktika:
Rendkívül egyszerű a boss. Mivel atom brutálisakat üt, nem lehet hagyományos úton tankolni, ezért az understudykat kell mesterük ellen fordítani. A két tank beáll 1-1 kristály elé, majd jobbklikkel azonnal elkezdi a mind controlt. A jobb oldali kristály a jobb understudyt, a bal a balt vezérli. Az understudyk képességei:
1) autoattack: ezt érdemes benyomni, hogy csápoljon a bossra.
2) blood strike: 4 sec CDje van, instant ütés, ezzel tartunk aggrót és DPSelhetünk is, mindig legyen CDre nyomva.
3) taunt: átveszi az aggrót a célponton. 20 sec cooldown.
4) bone barrier: egyfajta shieldwall: -75% sebződés 20 másodpercre, 30sec cooldown.
A következőt kell tenni: az előre megbeszélt tank kezdi először a tankolást a saját understudyjával: jobbklikk a kristályon, boss kijelölése, bone barrier felrakása, autoattack bekapcsolása. Azonnal el kell nyomni a bone barriert, az legyen az első képesség amit használunk az átvett addon! Blood strike CDre. Amikor a bone barrier lejár, a másik understudy használja a bone barriert, MAJD a taunttal átveszi az aggrót. Tényleg fontos hogy barrier nélkül ha lehet semeddig ne üsse a boss az understudyt, mert akkor 4x sebzést szenved el és nem lehet majd életbentartani...
Nekem AG Unitframen nem nagyon látszott az understudy buffjainak időtartama, túl picik az ikonok. Egyszerűen azt figyeltem, hogy amikor 10 sec van hátra a bone barrier CDjéből akkor azt jelenti hogy lejárt (30 sec cd - 20 sec időtartam!) és szóltam a másik tanknak hogy vegye át.
Ismétlem, mindig el kell nyomni a bone barriert mielőtt a taunttal átvesszük az aggrót. Állati durvákat üt a boss.
Heal kiosztás: aoe healer a raiden (aki tud, ráállhat egészen a bossra és ezzel elkerüli a jagged knifeot, de alapvetően lófasz, kihealelhető) másik 2 healer az épp tankoló understudyt spammeli.
Amin elsőre wipe volt, az a mind control időtartama :D Nem jutott eszükbe hogy ez bizony le fog járni. 1 percig tart a kristállyal létrehozott mind control. Ha csak 10-20 másodperc van hátra és a másik undestudy tankol, ideje megújítani az MCt: a bosstól távolabb menni 5-10 méterrel, eldobni az MCt és azonnal újra kattintani a kristályra (instant kaszt!). Ekkor ismét nálunk lesz az irányítás és az understudy nem üt meg senkit közben.
A DPS fullosan mehet az első pár másodperc után.
Ha a boss fekszik, az understudyk egymást is betankolhatják (egyszerre csak egy MCt engedjetek el :D), de amúgy simán tankolhatók, nem ütnek nagyot.
25 fősben kb ugyanez csak nincsenek kristályok és így pappal kell MCzni majd.

Gothik the Harvester trash: sok sok fegyvermob. A staffokat öljétek először mert aoeznek. Durva aggrorange miatt a patrolokra figyelni kell. Ha találkoztok necro knighttal akkor az is első killtarget mert aoezik. Amúgy a death knight captain mobokat öltük először mert idézgetnek meg köcsögök. Egyébiránt aoezható a trash itt is.
Gothik the Harvester: ez is ilyen Aran rokonságába tartozó emberke. Fent áll egy erkélyen egy terem felett. A terem mellett van egy másik ugyanolyan terem, kapuval elválasztva. Ez a kapu kezdetben nyitva van, de a boss elindításakor bezárul.
Az a terem, amibe érkezéskor kerülünk, a LIVE SIDE (élő oldal). A szomszéd terem a DEAD SIDE (halott oldal). Könnyű felismerni, mert utóbbiban csontkupacok vannak, a live oldalon meg nincsenek.
A bosst valami ranged támadással be kell húzni, ekkor lerohan az erkélyről és ismeretlen helyre távozik. (vagy ottmarad és pofázik, nem tudom és mindegy is, nem kell vele törődni)
Ezután 20 hullámban jönnek egyre több és erősebb mobok majd. Mindig live oldalon jelennek meg a mobok először, és ha megöljük őket akkor a dead side-on támadnak fel, valamelyik csontkupacból másznak ki. Live oldalon a két oldal közti kapuval szemközti falon (bal fal) spawnolnak a mobok.
Mivel a két oldal között nincs átjárás, a raidet ketté kell osztani. Javasolt megoldás:
LIVE SIDE: 1 tank, 2 DPS,1 heal
DEAD SIDE: 1 tank, 3 DPS,2 heal
Mivel az élő oldalon megölt mobok a halottnál támadnak fel, ha a halott oldal nem bírja kezelni a dolgokat (az ott feltámadók erősebbek lesznek, illetve a Riderek megölésekor nem 1 hanem 2 mob spawnol dead oldalon) akkor szükség lehet, hogy a live side kicsit lassítson. Sokat nem lehet, mert időre jönnek az addok szünet nélkül.
Ha mind a 20 hullám mobjai lementek és mindenki él még akkor kb meg van nyerve a csata. Ekkor 4:30-cal a csata kezdete után megjelenik a boss, először live oldalon. Tauntolható, shadow boltokat spammel és 15 másodpercenként 10%kal csökkenti a teljes raid tulajdonságait (harvest soul debuff!). Időnként átugrik a másik oldalra, akkor ott kell tankolni és az ottani DPS üsse fullosan. A wowwiki szerint az első átugrásnál megnyílik a kapu a két oldal közt, de nekünk csak 6 harvest soul után nyílt meg, nem voltunk biztosak benne hogy lemegy... De amint kinyílt a kapu, másodpercek alatt meghal, nem téma.
A tankolás elég nehéz mert összevissza mindenfele spawnolnak a mobok, nekünk az vált be hogy a normálokat nem tankoljuk vagy csak 1-2 ütéssel, hogy egy picit megálljanak. A tauntot, intervenet és hasonlókat mindenképp az elitekre kell tartogatni hogy azok ne üssenek meg senkit, mert az fáj. A nem tankolt normál mobokra mehet a nuke azonnal, az eliteknél meg kell várni hogy a tank begyűjtse. Először mindent próbáltunk tankolni de nem nagyon lehet és ebből wipe lett. Itt a kevesebb több.
CCt lehet használni de szerintem értelmetlen. Megfelelő tankolás mellett semmi nagyot ütő nem üt meg senkit, a kicsik meg le vannak szarva.
Hasznos lehet ha a teljes ranged/heal szekció egy pontba áll, hogy könnyebben tudni lehessen merre fognak elkószálni a mobok.

Szavazás

Hogy tetszik a weboldal
Elmegy
Nagyon
Nem tecik
Asztali nézet